Profesjonalny copywriting – na co zwrócić uwagę?

  • by

Od pewnego czasu poszukujesz kogoś, kto przygotuje teksty na stronę Twojej firmy, jednak dotychczas nie trafiłeś na nikogo kompetentnego? Masz wrażenie, że treści, które otrzymałeś, nie spełniają Twoich oczekiwań – choć nie umiesz dokładnie określić, czego im brakuje? Jedno jest pewne – potrzebny Ci profesjonalny copywriting i treści, które pozytywnie zaskoczą nie tylko Ciebie, ale też Twoich potencjalnych klientów! 

Czym jest copywriting? 

Prawdopodobnie każdy copywriter, który usłyszy takie pytanie, odpowie od razu, że jest to absolutna podstawa wszelkich działań marketingowych w sieci. I nie minie się z prawdą – bez dobrej jakości treści nie sposób stworzyć dobrej jakości stronę www, skutecznie działać w mediach społecznościowych czy osiągać dobre wyniki w SEO. Co więcej, to właśnie umiejętnie przygotowane treści pozwalają na stworzenie wokół marki intrygującej historii, która sprawi, że stanie się rozpoznawalna. 

Copywriting to przede wszystkim pisanie różnego typu tekstów użytkowych, które mogą mieć różne cele. Może to być na przykład przedstawienie oferty, opisanie świadczonych usług, zdobycie uwagi czytelnika czy zachęcenie do skorzystania z oferty. To jednak nie wszystko – copywriterzy tworzą bowiem wiele zróżnicowanych treści, które mają jeden wspólny cel. Jaki? Oczywiście sukces Twojej firmy! 

Profesjonalny copywriting – czyli jaki? 

Zastanawiasz się, czym powinien charakteryzować się profesjonalny copywriting? Jeśli korzystałeś kiedyś z usług copywriterów, z pewnością zauważyłeś, że osób takich jest naprawdę sporo. Oferują swoje usługi między innymi na portalach ogłoszeniowych czy w mediach społecznościowych. Niestety, nie każda z tych osób jest profesjonalistą – tak jak nie każdy kucharz przygotowuje wyśmienite dania. 

Bardzo często swoje usługi oferują osoby początkujące, które dopiero zdobywają pierwsze doświadczenia w branży. Nic w tym dziwnego – każdy z nas kiedyś zaczynał. Jeżeli jednak zależy Ci na tym, aby przygotowane dla Ciebie teksty były doskonałej jakości, koniecznie sprawdź, jak rozpoznać naprawdę profesjonalnego copywritera! 

Dobry copywriter nie pisze na każdy temat

Zdrowy styl życia, motoryzacja, finanse, kulinaria, moda, infrastruktura IT, a może lakiery do drewna – wyobrażasz sobie, że jedna osoba mogłaby mieć wiedzę na każdy z tych tematów, a także na wiele innych? No jasne, tego typu geniusze na pewno się zdarzają – choć wydawać by się mogło, że wśród copywriterów jest ich szczególnie dużo. 

Zależy Ci na wysokiej jakości specjalistycznych tekście, bogatym w merytoryczne informacje? Nie zlecaj go osobie, która specjalizuje się we wszystkim. Lepszym wyborem będzie profesjonalny copywriter, który ma sporą wiedzę w danej dziedzinie i pisze przede wszystkim na konkretny temat. 

Profesjonalista wie, jakie pytania zadawać

To jedna z rzeczy, dzięki którym rozpoznasz dobrego specjalistę. Na samym początku współpracy copywriter powinien dopytać Cię, gdzie będą publikowane treści, jaka jest Twoja grupa docelowa, jakie treści u konkurencji podobają Ci się najbardziej, co jest mocnym punktem Twojej oferty oraz o czym nie pisać. W ten sposób powstanie tekst szyty na miarę, idealnie dopasowane do potrzeb Twojej firmy. 

Jeśli natomiast copywriter bez żadnych pytań poinformuje Cię, że tekst będzie gotowy na wtorek, to nie możesz oczekiwać, że spełni on wszystkie Twoje oczekiwanie. W końcu skąd copywriter – nie mając niemal żadnych informacji – może wiedzieć, czego oczekujesz?

Doskonała znajomość zasad SEO

Doświadczony copywriter, obudzony w środku nocy, powinien bez trudu wyrecytować, w jaki sposób pisać teksty, które będą zdobywały szczyty w wynikach wyszukiwania Google. Niestety, choć jest to podstawowa wiedza, którą każdy copywriter powinien mieć w małym palcu, nie zawsze tak jest. Dobrze zaplanowany content marketing, m.in. skuteczne teksty, z pewnością zagwarantują lepszą widoczność w Google – a tym samym wyprzedzisz konkurencję.

Zależy Ci na tym, aby napisane teksty dobrze działały pod SEO? Koniecznie wybierz profesjonalistę. W przeciwnym wypadku może okazać się, że będziesz musiał samodzielnie dopisywać frazy kluczowe do teksty, bo… po prostu ich tam nie będzie. A to może skończyć się stylistyczną katastrofą. 

Teksty, które są skuteczne!

To zdecydowanie najważniejsza kwestia, na którą należy zwrócić uwagę. Niezależnie, czy poszukujesz osoby, która napisze tekst o tym, jak układać panele podłogowe, czy kogoś, kto przygotuje świetny tekst reklamowy o Twoich usługach, kluczowa jest ich skuteczność. Profesjonalny copywriting to podstawa działań marketingowych w sieci – a ich celem jest przede wszystkim rozreklamowanie Twojej firmy i dotarcie do zupełnie nowych odbiorców. 

Dobry tekst powinien wszystkim skonstruowany w sposób, które zagwarantuje skuteczność. Wpływa na to między innymi sposób przedstawienia oferty, rozbudzenie potrzeb u czytelnika i pokazanie, w jaki sposób mogą być spełnione, a także – a może przede wszystkim – umiejętnie wykorzystany język korzyści. 

Profesjonalny copywriting – postaw na najwyższą jakość usług

Szukasz profesjonalnego copywritera, który przygotuje dobrej jakości treści dla Twojej firmy? A może zależy Ci na osobie, z którą będziesz mógł podjąć długotrwałą współpracę? Pamiętaj, aby zwrócić uwagę na wszystkie opisane wyżej kwestie. Nowoczesny content marketing to podstawa. No i najważniejsze – profesjonalny copywriter to osoba, która niemal od razu będzie wiedziała, jakiego tekstu potrzebujesz – a kiedy już go otrzymasz, przekroczy on Twoje oczekiwania! 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *