Prowadzenie bloga firmowego – pokaż, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie!

  • by

Dobry pomysł na biznes i ciekawa oferta to nie wszystko. Niezbędne są również odpowiednio zaplanowane działania marketingowe. To dzięki nim Twoja firma stanie się rozpoznawalna i zacznie się rozwijać, dzięki czemu coraz więcej osób będzie korzystać z Twojej oferty. Jednym z kluczowych działań, o których należy pamiętać, jest prowadzenie bloga firmowego. Sprawdź, dlaczego jest to tak istotne!

Co sprawia, że prowadzenie bloga firmowego jest tak ważne?

Wiele osób wychodzi z założenia, że wystarczy stworzenie prostej strony internetowej, aby firma stała się rozpoznawalna w internecie. Nic bardziej mylnego. Spróbuj przeprowadzić prosty eksperyment – wpisz w Google jedną z fraz, związanych z Twoją działalnością. Mogą to być takie frazy, jak “obuwie damskie”, “krawcowa Lublin” czy “naprawa laptopów Kraków”. Jeśli rezygnujesz z działań marketingowych, Twoja strona www prawdopodobnie znajduje się na tak dalekiej pozycji w wynikach wyszukiwania, że… prawie nikt tam nie dociera. 

Aby sprawdzić, czy Twoje działania są efektywne, możesz skorzystać z różnych wskaźników. Może to być najprostszy z nich, czyli to, jak wiele osób robi zakupy na Twojej stronie, ile osób korzysta z formularza kontaktowego czy liczba użytkowników w skali miesiąca. Jeśli nie jesteś zadowolony z wyników, to może pora zdecydować się na prowadzenie bloga firmowego?

Oczywiście należy mieć na uwadze, że blog firmowy to tylko jeden z elementów dobrej, skutecznej strategii marketingowej. Od czego jednak trzeba zacząć – a prowadzenie bloga na stronie firmowej z pewnością może być całkiem solidnym fundamentem dla dalszych działań. 

Pora znaleźć odpowiedź na pytanie, dlaczego prowadzenie bloga firmowego jest tak ważne. 

Budowanie wizerunku eksperta wyróżni Cię na tle konkurencji

Wyobraź sobie dwie firmy, sprzedające kosmetyki do pielęgnacji włosów. Pierwsza z nich ma prostą stronę www, na której znajdują się produkty wraz z krótkim opisem – i to wszystko. Druga sprzedaje dokładnie te same produkty, w niemal identycznej cenie, jednak jednocześnie prowadzi szeroko zakrojone działania z zakresu content marketingu. 

Przede wszystkim na stronie prowadzony jest blog, na którym znajduje się mnóstwo poradników dotyczących tego, jak dbać o włosy, jak pielęgnować włosy blond, jak często odwiedzać fryzjera… Treści z bloga są wykorzystywane również w mediach społecznościowych. Wszystko to sprawia, że to drugi sklep ma o wiele większą sprzedaż. W końcu o wiele łatwiej zaufać komuś, kto ma dużą wiedzę i chętnie się nią dzieli, prawda? 

A teraz sprawdź strony internetowe kilku firm, w których ostatnio zrobiłeś zakupy lub z usług których skorzystałeś. Możemy się założyć, że na większości z nich znajduje się blog firmowy. Co z tego wynika? Wniosek jest prosty – prowadzenie bloga firmowego pozwala nie tylko na zbudowanie wizerunku eksperta, ale też na zwiększenie sprzedaży! 

Zwiększysz widoczność swojej strony w Google

Jedną z największych korzyści, płynących z prowadzenia bloga firmowego, jest to, że jest to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania w Google. Chodzi tutaj także o widoczność na kluczowe dla danej firmy frazy, które są najczęściej wyszukiwane przez osoby, chcące skorzystać z danej oferty.

Oczywiście istotne jest to, aby dobrze zaplanować te działania i umiejętnie dobrać frazy. Obecnie użytkownicy bardzo cenią sobie wartościowy content, który może być realnym rozwiązaniem ich problemów. Właśnie dlatego dbałość o wynik SEO zawsze jest na drugim miejscu. Kluczowe jest tworzenie treści, które będą atrakcyjne dla użytkowników. Jeśli na Twoim blogu pojawi się wiele wpisów o interesującej, przydatnej treści, użytkownicy szybko to zapamiętają i będą chętnie zaglądać na Twoją stronę. A przy okazji widoczność strony firmowej w Google będzie coraz lepsza. 

Recykling treści – to naprawdę się opłaca 

W ostatnim czasie pojęcie recyklingu jest bardzo chętnie wykorzystywane, nie tylko w kontekście ochrony środowiska, ale też… content marketingu. O co dokładnie chodzi? Przede wszystkim o to, że raz przygotowane treści może wykorzystywać wielokrotnie, i to na wiele różnych sposobów. Dobrym przykładem może być: 

  • wykorzystywanie wpisów na blogu w mediach społecznościowych czy w mailingach,
  • regularne rozbudowywanie artykułów o bieżące informacje, na przykład aktualizowanie tekstów, które dotyczą przepisów prawnych,
  • napisanie felietonu na podstawie przeprowadzonego jakiś czas temu webinaru i zadanych przez uczestników pytań, prowadzonych przez firmę badań czy konferencji.

Przykładów jest wiele, wszystko bowiem zależy od tego, jakie działania z zakresu content marketingu prowadzi firma. W ramach recyklingu treści można wykorzystywać nie tylko artykuły, ale też grafiki, infografiki, treści wideo, zapisy ze szkoleń, a nawet pytania klientów czy treści z mediów społecznościowych. Warto także pamiętać o regularnym aktualizowaniu wpisów na blogu – dzięki temu będą one użyteczne przez bardzo długi czas. 

Jak prowadzić bloga firmowego?

Wiesz już, że prowadzenie bloga firmowego jest niezbędne, jeśli chcesz, aby Twoja firma była rozpoznawalna. Pora na znalezienie odpowiedzi na pytanie, jak prowadzić bloga firmowego! 

Określ swoje cele

Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić, jest określenie, jakie są najważniejsze cele prowadzenia bloga. Czy chodzi tylko o wypozycjonowanie strony w Google? A może celem jest wyróżnienie firmy na tle konkurencji i stworzenie naprawdę przydatnego poradnika dla użytkowników? Wiedząc, co dokładnie chcesz osiągnąć, łatwiej zrealizujesz swoje cele. 

Zaplanuj działania SEO

Oczywiście zwiększanie widoczności strony w Google jest jednym z kluczowych elementów działań marketingowych, a prowadzenie bloga firmowego ma ogromny wpływ na ich efektywność. Niezbędna jest tutaj współpraca z doświadczonym specjalistą SEO, który stworzy strategię i zaplanuje działania. Dzięki temu widoczność Twojej strony będzie coraz większa, a energia, którą poświęcisz na pisanie bloga firmowego, nie pójdzie na marne. 

Przygotuj eksperckie treści

Pora na to, co najważniejsze, czyli na przygotowanie treści na bloga. Artykuły, które umieścisz na blogu, powinny być przygotowane zgodnie z wymogami SEO, a przy tym muszą być zrozumiałe, czytelne i atrakcyjne wizualnie. Nie trzeba chyba wspominać o poprawności językowej i braku błędów! Tak naprawdę od tego kroku zależy wszystko – to, jakie wyniki uzyskasz i to, jak będą postrzegali Cię Twoi obecni i potencjalni klienci. Właśnie dlatego warto dobrze dopieścić content i zadbać o niego w każdym aspekcie. 

Wypromuj bloga w sieci

Czas na promowanie bloga w internecie. Jak to zrobić? Możesz wykorzystywać treści w mediach społecznościowych, możesz wypowiadać się jako ekspert w swojej dziedzinie na forach internetowych lub cieszyć się tym, że widoczność Twojego bloga rośnie. Im lepsze będą wyniki działań SEO, tym więcej osób będzie zaglądać na Twojego bloga. Z czasem z pewnością stanie się on rozpoznawalny w gronie Twoich klientów i innych użytkowników – wystarczą tylko regularne działania w zakresie prowadzenia bloga firmowego i odrobina cierpliwości. 

Monitoruj efekty

Wszystkie działania marketingowe powinny być regularnie monitorowane pod kątem skuteczności. W przeciwnym wypadku nie dowiesz się, na ile są one skuteczne i czy warto coś zmienić, czy może obecna strategia przynosi oczekiwane rezultaty. W tym celu możesz skorzystać z różnorodnych narzędzi, jak na przykład Google Analytics. 

Postaw na profesjonalne prowadzenie bloga firmowego! 

Prowadzenie bloga firmowego – wbrew pozorom – nie jest prostym zadaniem. Samo stworzenie treści może przysporzyć wielu problemów osobom, które nie mają lekkiego pióra i trudno im dzielić się swoją wiedzą. Jeśli nie czujesz się na siłach, by samodzielnie prowadzić bloga swojej firmy, możesz skorzystać z usług profesjonalnego copywritera. Dzięki temu zyskasz pewność, że treści na Twoim blogu są najwyższej jakości oraz że przynoszą oczekiwane rezultaty! 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *